نمایش 12 36

کتاب شاهنامه فردوسی نفیس

کتاب شاهنامه فردوسی اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی طوسی است. فردوسی بزرگ در روزگارانی که تازیان بر ایرانیان چیره شده بودند، خون دلها می‌خورد. زبان پارسی می‌رفت تا جای خود را به زبان عربی بدهد و فردوسی چاره را در این یافت که با سرودن این اثر برجسته به شرح دلیریها و پهلوانیهای اسطوره ها و شهریاران ایران زمین بپردازد. فردوسی با این کار خود کمک شایانی به حفظ زبان پارسی و روح استقلال طلبی ایرانیان کرد. این اثر حماسی بی نظیر دارای حدود ۶۰۰۰۰ بیت است. این اثر منظوم در بحر متقارب مثمن محذوف (فعولن فعولن فعولن فعل) سرایش شده است که فردوسی بزرگ حدود سی سال از زندگی خود را صرف سرودن این شاهکار ادبی کم نظیر کرد. محتوای این کتاب اسطوره‌ها و تاریخ ایران از ابتدا تا فتح ایران توسط اعراب است.

قیمت کتاب شاهنامه فردوسی چاپ مسکو

شاهنامه هایی که در این دسته بندی مشاهده میکنید براساس نسخه معروف به چاپ مسکو هستند. قیمت این شاهنامه ها با توجه به نوع کاغذی که در آنها استفاده شده، متغیر است. کاغذهای این شاهنامه‌ها به سه صورت کاغذ تحریر، کاغذ گلاسه و کاغذ عطری هستند. که مرغوبترین آنها کاغذ عطری است. در روکشهای این کتاب از گالینگور و چرم استفاده شده است. همچنین این کتاب در دو قطع اصلی موجود است: شاهنامه قطع رحلی و شاهنامه قطع وزیری

در این شاهنامه های نفیس از چند نوع کاور استفاده شده است: قاب کشویی – جعبه با درب باز شو – جعبه لپتاپی. قیمت شاهنامه فردوسی چاپ مسکو با جعبه لپتاپی کمی بیشتر از انواع دیگر است که به دلیل کیفیت بالا و سبک مدرن آن است.

شاهنامه‌ی فردوسی را یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین آثار ادبیات حماسی جهان می‌دانند. بر طبق گفته‌ها، تنها منبعی که فردوسی برای سرودن اثر بزرگ خود، از آن استفاده کرده، شاهنامه ی ابومنصوری بوده است. سرودن شاهنامه از سال ۳۶۷ هجری قمری به طور رسمی آغاز شد. فردوسی نسخه‌ی اول شاهنامه را در سال ۳۸۴ هجری قمری و نسخه‌‌ی نهایی آن را در سال ۴۰۰ هجری قمری به اتمام رسانید. در شمار تعداد بیت‌های شاهنامه نیز اختلاف وجود دارد. منابع مختلف ابیات شاهنامه را بین ۵۰ تا ۶۰ هزار بیت ذکر کرده‌اند. بیت‌های بیشماری که داستان پهلوانی‌ها و رشادت‌های اصیل ایرانی را به زیبایی روایت می کند.

عکس جلد شاهنامه فردوسی

برای مشاهده شاهنامه مصور به صفحه عکس کتاب شاهنامه فردوسی مراجعه کنید. در این صفحه انواع شاهنامه ها با عکس جلد کتاب، مینیاتور و نقاشی های زیبا وجود دارد.

سوالات متداول

 قیمت شاهنامه نفیس از حدود 300 هزار تومان در قطع جیبی شروع میشود. شاهنامه نفیس در ابعاد وزیری حدود 700 هزار تومان و در ابعاد رحلی از حدود یک میلیون تومان به بالا است.

ارسال سفارشات بالای 500 هزار تومان رایگان است و پایین آن با پست پیشتاز 25 هزار تومان است. ارسال در محدوده تهران بزرگ صرفا از طریق پیک موتوری، و در خارج از محدوده تهران بزرگ ارسال از طریق پست صورت میگیرد. در شهرستانها، سفارش‌های هر روز، در روز کاری بعدی از طریق پست پیشتاز ارسال خواهند شد.